اميرصدرا (ميش ميش ماما)اميرصدرا (ميش ميش ماما)، تا این لحظه: 15 سال و 2 ماه و 21 روز سن داره

ميش ميش ماما

ته دیگ کدو تمبل

1393/7/29 12:03
1,426 بازدید
اشتراک گذاری

این یکی از اون غذاهایی است که من همیشه عاشقشم و منتظر زمان کدو تمبل میشم تا اینو بپزم در سفری که برای گرفتن گوجه رفته بودیم از همون باغ کدو تمبل هم گرفتیم ولی همش با خودم میگم ای کاش زیاد گرفته بودیم.

ابتدا مواد لازم:

کدوتمبل 

برنج

لوبیا چشم بلبلی

نمک

شکر

به یا مارمالاد به

دارچین 

کره

ابتدا کدو تمبل رو آماده میکنیم وپوستش رو میکنیم و به اندازه های متوسط وبه کلفتی که تو تصویر میبینین می بریم من نه اونقدر نازک میبرم که به ته دیگ بچسبه ونه اونقدر کلفت می برم که پختش زیاد زمان ببره چون مقدار برنج مصرفی ما کم هستش برای همین زمان پخت ماهم کمه .به همین ترتیب من به ها رو هم پوست میکنم همیشه من این غذا رو به همراه به میپزم ولی چون امسال یکم زودتراز زمان به کدو خریدیم ایندفعه با مربای به پختم ولی به یه روش دیگه با به هم این غذا رو حتما در اینجا میزارم .

بعد اینکه کدوها آماده شد شروع به آبکش کردن برنج میکنم این مرحله دیگه نیازی به توضیح نیست ولی کاری که من موقع پختن برنج هم آبکش وهم کته انجام میدم در آخرای کار وقتی کمی به مرحله آبکش کردن وآب کشیدن کته مونده یکم آب سرد به آب کته یا پلو اضافه میکنم که این مرحله به اصطلاح شوک وارد کردن به برنج هستش و شروع به قد کشیدن میکنن 

نزدیک آّبکش کردن لوبیا چشم بلبلی رو اضافه میکنم و بلافاصله آّبکش میکنم

داین مرحله ته قابلمه کمی کره اضافه میکنیم و کدوها رو میچینیم 

روی کدوها رو هم میشه شکر هم میشه شیره خرما وهم مربای به اضافه کرد توخونه ما بیشتر تمایل به شکر هستش براهمین من شکر اضافه کردم وچون به نداشتم به جای به بعضی قسمتها مارمالاد به اضافه کردم

دارچین با کدو تمبل خیلی طعم قشنگی داره براهمین من یه کم همیشه به کدو تمبل دارچین اضافه میکنم ولی این موضوع خیلی سلیقه ای هستش بعد این مرحله برنج دم کشیده رو اضافه میکنم وفرصت میدم تا برنجمون دم بکشه یه چیز دیگه راجب برنج این هستش که من همیشه برای برنجهایی که ته دیگ دارن مثل ته چین مرغ , ماهی یا حتی ماست و همچنین کدو یک پیمانه برنج علاوه بر برنج مصرفی هرروزمان می پزم یعنی برنج روزانه ما دو ونیم پیمانه است و من تواین دستو سه ونیم ویا اگه بیشتر دوست داشتین چهار پیمانه استفاده میکنم 

برنج ما آماده است تا دم بکشد نزدیکای پخت من به برنج تکه های کره اضافه میکنم دلیل خاصی ندارم ولی من کره رو اب نمیکنم و به صورت تکه های کره به فاصله روی برنج میچینم .

مدت دم کشیدن این برنج نسبت به برنج معمولی خیلی بیشتره برای همین باید نسبت به زمان ناهار باید برنج رو دم کشید مثلا اگه قبلا تا نیم ساعت برنجتون اماده میشد ولی این برنج تا یک ساعت طول میکشه وبه این ترتیب غذای ما اماده سرو هستش. من چون میخواستم خیلی خوشگل سرخ بشه تا تو تصویر خوشگل بیفته براهمین موقع برداشتن یکم شعله رو برای چن دقیقه زیاد کردم ویکم بیشتر سرخ شده بود ولی بااینهمه خوشمزه بود جاتون خالی 

بقیه کدو تمبل خام رو من در ظرفی گذاشتم وفریز کردم تا برای مصرف بعدی آماده تو یخچال داشته باشم وتخمه های کدوتمبل رو هم تمییز شستم وبعد خشک شدن استفاده کردیم

نوش جان

این عکس هم مربوط میشه به برنج قالبی که ما تو یکی از رستورانا مشتریش هستیم وخیلی دوست داریم درسته به موضوع ما مربوط نمیشه ولی دوست داشتم که عکسشو اینجا بیارم تاشاید به درد دوستان بخوره

پسندها (7)

نظرات (11)

مامان ریحانه
29 مهر 93 19:32
وای باز دهنم آب افتاد دلم به تاپ تاپ افتاد سلام ازدست تو ریحانه جان خیلی خندیدم کاش میشد مهمونم میشدی از دست پخت بی مزه ام میخوردی دیگه دهنت اب نمی افتاد
الهام مامان علیرضا
1 آبان 93 11:08
ممنون نسرین جان راستش من اصلا از کدو تنبل خوشم نمیاد! و هرگز تا به حال نخریدم! ولی بد نیست تجدید نظری بکنم و بخرم و با همین شیوه ته دیگ درست کنم چون من لوبیا چشم بلبلی پلو زیاد می پزم[پاسخ سلام الهام جون ولی من عاشق کدوتمبل هستم چن تا دستور دیگه هم دارم حتما اینجا میزارم حتما استفاده کن علیرضا چون رو حتما ببوس
مریم مامان آیدین
3 آبان 93 15:12
سلام دوستم چه ته دیگ خوشرنگی...من هم تا حالا کدو تنبل نخوردم و اصلا نخریدم ولی معلومه خوشمزه ست یک بار هم تو تلوزیون دیدم مثل سیب زمینی سرخش کردن!!!مرباشو هم یکی از اقوام میپخت و مامانم میگفت خیلی ترد بود دست مریزاد رفیق....ایام به کامتون
مامان و باباي امير
پاسخ
سلام دوستم قربون شما خیلی لطف دارین ایشالا یه روز مهمون ماباشین واستون بپزم اره مرباش هم خیلی خوشمزه میشه ولی چون تو اب اهک خوابونده میشه من زیاد تمایل ندارم که بپزم ولی خوردم خیلی خوشمزه میشه ایشالا شما هم بپزین وخوشتون بیاد
مامان ریحانه
6 آبان 93 11:20
خانمی مثل این کدو تنبله تنبل شدیا پست نمیذاری نمیگی یه ملتی منتظرن
مامان ریحانه
6 آبان 93 11:22
سلام خانمی مثل این کدو تنبله تنبل شدی خانمی نمی گی یه ملتی منتظرت هستن پست بذار دیگه
مامان و باباي امير
پاسخ
سلام خانومی راست میگی چقدر تابلوه تمبل بودنم میدونی من گوشیم از این سیب گاززده هاس که فقط قیافه واسه پزدادن داره نمیتونم به کامپیوتر وصل بشم کامپیوترم نمیشناسه اونو براهمین با کامپیوتر خونه میندازم تو فلش میارم اینجا سرکارمطلب جدید مینویسم ولی دلم واست بگه به هم خریدم قراره یه غذای خوشمزه دیگه با همین کدو تمبل بپزم حتما پست میزارم یعنی بزودی دراین مکان یه پست جدید نوشته خواهد شدممنون گلم که به ما سر میزنین
مامان مرمر
6 آبان 93 23:54
سلام دوست عزیز ازآشنایی با شما خوشبختم . خیلی جالب بود این ته دیگ حتما امتحان میکنم ممنون
مامان و باباي امير
پاسخ
سلام عزیز ماهم از آشنایی با شما خیلی خوشحالیم بازم به ماسر بزنین همیشه منتظرتون هستیم مرسی
شيوا
7 آبان 93 20:02
سلام منم خوشحالم که باهاتون آشنا شدم البته من چندوقتیه از طریق پرسش و پاسخ باهاتون آشنا شدم و به وبلاگتون سر میزنم ولی ایندفعه برا اولین بار بهتون کامنت دادم شمام اولین دوست نی نی وبلاگیم هستین که همشهری همیم البته به غیر دوست قدیمیم که قبل از نی نی وبلاگ باهم دوستیم
مامان و باباي امير
پاسخ
سلام خانومي ممنون كه به ماسرزدين خوشحال ميشم بيشترآشنا بشيم
شيوا
7 آبان 93 20:03
در مورد کامنت خصوصیتون هم خیلی ممنون شما لطف دارین دقیقا فهمیدم منظورتون کجاست
مامان و باباي امير
پاسخ
خواهش گلم
ღمامان نسیمღ(✾◕ ‿ ◕✾)
7 آبان 93 22:33
سلام عزیزم.ممنون که به وبلاگ ما سر زدین.بله مثل اینکه یه همشهری پیدا کردیم. خوشحالم از آشناییتون.و با اجازه لینکتون میکنم. در ضمن ماشاا... خیلی کدبانو هستین.یه خانم ترک تمام عیار
مامان و باباي امير
پاسخ
منم خوشحالم كه باشماآشناشدم باعث افتخار من واميره كه مارو ادكنين
مامان راحله
21 آبان 93 13:20
سلام گلم .. ممنون به وبلاگم اومدی .. منم لینکتون کردم
مامان و باباي امير
پاسخ
سلام عزیز مرسی از لطفتون
شيوا
25 آبان 93 18:15
سلام مامان امیر خوبین,امیرصدراجون خوبه؟؟؟ یه سوالی داشتم گفتم شاید شما در جریان باشین تو اردبیل خانه کودک یا کارگاه کودک وجود داره؟؟؟ برا دخترم میخوام
مامان و باباي امير
پاسخ
سلام خانومی حتما براتون می پرسم و اطلاع میدم ممنون که به ما سرزدین