اميرصدرا (ميش ميش ماما)اميرصدرا (ميش ميش ماما)، تا این لحظه: 15 سال و 2 ماه و 22 روز سن داره

ميش ميش ماما

اسم پیدا نکردیم

1393/10/23 13:33
1,209 بازدید
اشتراک گذاری

سلام عزیزکم دردانه ماما, الهی که این آنفلوانزای لعنتی دربدر بشه نسل اش نابود بشه شیطانچی از پسر گلم میخواد من چقدر خوشحال بودم که پسملم واکسن زده دیگه مریض نمیشه خودم پسملمو چشم زدم چن روزه همش تب داری تویه روز چقدر ضعیف شدی چشات گودافتاده احساس میکنم حتی وزن کم کردی غذا هم نمیخوری خوبه که از نی نی سایتی ها متوجه شدم که طبیعیه چون مامانا هم میگفتن بچه هاشون دل درد دارن والا مامانی قادره تو یه روز یه سناریوی قوی در مورد بیماریت تو ذهنش بسازه شب با اینکه غذا داشتیم به بابایی گفتم برات کباب بگیره  مثل قحطی زده ها اونو خوردی  من وبابایی هم غذامون مونده بود هی کباب تورو ناخنک میزدیم من به بابایی میگفتم دیگه بسه بزار امیر بخوره بابایی هم به من تذکر میداد زباناول هفته به خاطر برف مدرسه ها تعطیل بود اما از دیروز بازه ولی بخاطر مریضیت نمیری تو استراحت هستی امروزمهمون مامان جونی  هستی و دیروز هم من مرخصی گرفتم و با تو خونه موندم هیچ نمیدونستی با بدن خسته ات چیکار کنی همش دنبال یه جایی بودی که سرتو بزاری اما زود بلن میکردی ومیرفتی یه جای دیگه ,مامان جونی میگه که با ژاکت جدیدت اونروز چشم خوردی اخه بعد از چن مدت نه چندان کوتاه بالاخره ژاکتت تموم شد وبعد از اینکه یه روز رفتیم مامان جون مرحله پرو رو انجام بده 

بعد اینکه تو تن صدرا بالام هم اوکی شد مامان جون دوختش و رسیدیم به مرحله بدو بدو مامان وپسر تا مرحله پوشیدن خوب پیش رفتیم اما وقتی به مرحله عکس گرفتن که رسیدیم شاکی شدی و بعد از گشت وگریز فراوان تونستم شکارت کنم

مبارک گل پسرم باشه ودست مامان جونی هم درد نکنه جمعه جشن میلاد نوه دوست مامان جونی بود وتو با ژست تمام لباس جدیدتو پوشیدی ورفتیم مهمونی 

پسمل مودب مامانی خنده

قدم نورسیده رهام جونی هم مبارک باشه

از تعمیرگاه پسملی بگم که چقدر تمییز وباسلیقه اسباب بازیشاشو خراب میکنه ومیشکنه 

نمیدونم چرا اونایی که این ماشینو درست میکنن اینقدر قطعه اضافه میزارن توماشین که پسملم مجبور بشه اونارو جدا کنهخنده

مامانی برات بگه خیلی وقت بود که میخواستم با کدو تمبل  یه غذا درست کنم اخه من عاشق کدوتمبلم

اما به دلایلی که نامشخص هستش و شاید هم ازآثار خوردن زیادی کدو تمبل هستشخندونک این موضوع به تاخیر افتاد حالا اینجا خواستم روش پخت اون رو با دوستان نی نی وبلاگی تقسم کنم

مواد لازم:

کدوتمبل 

                                 

به

                                

گردو

                                

کشمش

                                

دارچین

                                

شکر

کشمش

کره

روش تهیه:

من قبلا کدوتمبل و به رو فریز کرده بودم که بتونم به موقع آماده اش کنم امسال کدوتمبل و به که خریدم درست متضادهم هستن یکی ترش و سفت ویکی شیرین و نرم برای همین مثل سالهای قبل درنمیاد ابتدا باید کدو تمبل ها رو توظرف چید بعد به رو ریخت و کشمش و کره ودارچین (من از چوب دارچین استفاده میکنم که غذامون رو سیاه نکنه) ودرآخر شکر رو اضافه میکنیم من به اندازه چهار قاشق غذاخوری شکر ریختم چون به ترش مزه بود ولی بسته به ذانقه دوستان میشه زیاد وکم کرد وهمچنین به جای شکر از شیره انگور وخرما وحتی مربا هم استفاده کرد کره هم به نظرمن دویست گرم کافی باشه برای پخت این غذانیاز به کمی آب هستش من چون کدو وبه رو فریز کرده بودم دیگه اب نریختم اما اگه کسی بخواد بریزه به نظرمن باید نصف فنجان اب ریخت چون اب زیاد نیازنیست همینکه در قابلمه رو باز نکنیم و بهم نزنیم اروم با شعله متوسط نزدیک به کم خیلی خوب میپزه اما نکته مهم این غذا اینه که وقتی غذا میپزه نباید بهمش زد چون کدو تمبل به خاطر نرم بودنش خیلی زود له میشه مراحل پخت این غذا اینه کمی با آب می پزه وقتی آب غذا تموم شد با کره تفت داده میشه و یه ته دیگ قرمز و خوشمزه درست میشه من این غذا رو همون روز جمعه که رفتیم مراسم رهام جونی بار گذاشتم که چون قبل اینکه بپزه من و پسملی خونه رو به قصد تالار ترک کردیم دیگه شعله رو بابایی خاموش کرد ونوش جونش.

در این قسمت میخوام یکم از به وخواص اون صحبت کنم 

خواص غذايي

به سرشار از ويتامين‌هاي A و B و C و همچنين قند و پپتين است. به رسيده، داراي طبيعتي معتدل است، در حالي كه دانه آن يا همان به‌دانه طبيعتي سرد و تر دارد.

خواص درماني

به براي درمان بسياري از بيماري‌ها از جمله عفونت‌هاي روده‌اي و ورم حاد روده، اسهال مخصوصا از نوع خوني، سوزش مجاري ادرار، تنگي نفس، سردردهاي مزمن و التهاب‌هاي مختلف مفيد است.

مي‌گويند با خوردن به، عرق بدن خوشبو مي‌شود.

خانم‌هاي باردار براي جلوگيري از سقط جنين به مصرف مي‌كنند.

علاوه بر گوشت به، دانه آن نيز اثر شفابخشي براي التهاب‌هاي دستگاه گوارش و مخاط‌ها، سرفه‌هاي خشك، سينه درد، تب و گرفتگي صدا دارد ولي مراقب باشيد از جويدن و بلعيدن به‌دانه بپرهيزيد زيرا به‌دانه، حاوي يك ماده سمي است كه براي بدن مضر است.

بنابراين چند عدد به‌دانه را مدتي در دهان نگه داشته و مرتب بمكيد تا لعاب آن خارج شود، سپس بيرون بريزيد يا اينكه چند عدد به‌دانه را در آب داغ بخيسانيد و از لعاب آن استفاده كنيد.

بااینکه میدونستم که به خیلی میوه مفیدی هستش اما وقتی این فواید رو خوندم باز یادم افتاد که ما چقدر از آفریده های خدا غافل هستیم وبرای درمان بیماریها دست به دامن این داروهای شیمیایی به ظاهر مفید هستیم همیشه مامان جون وقتی که به میخریم دانه هاش رو تو یکم آب گرم خیس میکنه ووقتی به صورت ژله در میومد به امیرصدرام میخوروند ایندفعه من وقتی به رو برای فریز کردن آماده می کردم این کار رو کردم وکمی از به دانه ها رو توآب خیس کردم ودادم پسمل گلی نوش جون کنه 

مامان جونی امسال یه روش خیلی جالب از تلویزیون یاد گرفتن والبته عملی هم کردن که خیلی جالب شده ابتدا به رو رنده کرده و جلوی بخاری خشک کردن که میشه زیر رادیاتور خیلی زود خشک کردوبعد ازاینکه خشک شد روی شعله گاز تفت داده که خیلی کم طول میکشه ووقتی بوی به دراومد باید برداریم جاتون خالی اونروز مامان جونی  از اون یه چایی خوشگل و خوشرنگ و خوشمزه درست کرد وما نوش جان کردیم خیلی خیلی خیلی تعریف داشت که به همه دوستان نی نی وبلاگیمون به شدت توصیه میکنیم اگه یادم بیفته حتما ازش عکس میگیرم و اینجا میزارم به نظر من حتی میشه چن تا از این رنده شده ها رو تو یه چای معمولی ریخت که باعث خوش رنگ وخوش عطر شدن چاییمون میشه. با توکل برخدا منم قصد دارم درست کنم. 

پسندها (12)

نظرات (18)

مامان ریحانه
23 دی 93 16:55
مامانی از این ویروس نگو که من دیگه از دستش کلافه ام همین حالا نازنین و بردم دکتر بچه ام از دیشب تا حالا تب داره و دل درد و تهوع و.... من تعجب می کنم با اینکه واکسن زدم چرا اینجوری شد پارسال که واکسن زدم خیلی خوب بود به نظرم منم بچمو چشم میزنم همیشه هم میگم خدا رو شکر بازم نمی دونم به یه روز نرسیده بچم مریض میشه الان حال منم مثل حال شماست گرفته گرفته
مامان و باباي امير
پاسخ
سلام ریحانه جونم واقعا هم اونجوریه که میگی منم کلافه ام ولی وقتی از دکتر اینو پرسیدم بهم گفت واکسن طوریه که چن تا مریضی را که قبلا بوده اونا واسه اون هستش یعنی وقتی بیماری جدید میاد دیگه واکسن برا اون عمل نمیکنه ولی گفت این خیلی بیماری خطرناک وسختیه باز واکسن یکم از شدتش کم کرده ایشالانازنین جونم خیلی زود حالش بهتر شه
مامان ریحانه
23 دی 93 16:56
راستی دوباره هم که برنامه ی آشپزیت رفت رو آنتن حالا دل و دماغشو ندارم یبار سعی می کنم درست کنم
مامان و باباي امير
پاسخ
خیلی عزیزی خانومی چون قول داده بودم نوشتم والا یه هنر بزرگی نیست ویکی اینکه خیلی کدو تمبل دوست دارمامیدوارم به دردتون بخوره
الهام
24 دی 93 0:50
نسرین جان صادقانه بگم خیلی خیلی خوشم میاد از این که این همه با دقت یک موضوع رو تشریح میکنید و در اختیار ما میذارید من یک بار کدو تنبلی رو که مثل لبو می پزند خوردم و اصلا خوشم نیومد حالا نمی دونم با ذائقۀ من سازگاری نداشت یا بد درست شده بود و هیچوقت کدو تنبل نگرفتم و اصلا رغبت نمی کنم برم طرفش! اگه خیلی خوشمزه ست به منم بگو تا بخرم و ته دیگش و درست کنم در مورد به هم همین طور حتما تهیه می کنم. ما زیاد اهل مربا نیستیم و فقط سالی یکی دو بار خورشت به آلو برای تنوع می پزم امسال سعی می کنم حتما به رو هم خریداری کنم و چای به بخوریم
مامان و باباي امير
پاسخ
الهام جون دل به دل راه داره اتقاقا منم از توضیحات دقیق شما همیشه لذت می برم شما همیشه لطف داری عزیز آره عزیز خیلیا با کدوتمبل میونه خوبی ندارن من یه بار خواهرشوهرم مهمون ما بود بچه هاش نفرت داشتن از کدوتمبل یه دسر با کدوتمبل درست کردم که الان هم که الانه خواهر شوهرم میگه می پزیم میتونین اونجوری امتحان کنین احتمالا اگه به صورت ساده باب میلتون نباشه نتونین بخورین ولی من همین روش خیلی مشتری دارممیتونین کدوتمبل رو با کمی آب در حد نریختن یعنی خیلی کم با چوب دارچین وشکر ویا شیره انگور بپزین ووقتی که پخت با خیلی راحت له میشه با کمی کره قاطی کنین و درظرف دیگه بابیسکویت پتی بور خورده شده وگردو قاطی کنین چون بیسکویت داره باید شکرکدو تمبل زیاد نباشه حین پختن تا شیرینی اش زیاد تو ذوق نزنه اینو میتونین با خیال راحت با علیرضاجون میل کنین البته نمیدونم توضیحات دقیقه یا نه اگه مشکلی بود باز توضیح میدم براتون درمورد به بهتون تضمین میدم که واقعا خوشمزه میشه و یه چای مفیدی هم هستش اتفاقا من یه دوست دارم که همین چای رو البته با چن تا چیز دیگه قاطیش از یکی از شهرستانها میگیرن که به نظرمن اونی که مامان درست کرده بود خیلی خوشمزه تر بود حتما امتحان کنین
الهام
24 دی 93 0:51
لباس صدرا جون هم بسیار زیبا شده و خیلی هم بهش میاد دست مامانتون درد نکنه خیلی زحمت کشیدند ایشالا که بیماری صدرا جون هم به زودی بهبود پیدا کنه و دیگه هیچوقت مشکلی براش پیش نیاد.
مامان و باباي امير
پاسخ
مرسی عزیزم لطف دارین آره ایشالا الهام جون من داغون تراز امیرصدرام سرکارم دیرمیام که دیگه همکارم کم کم داره صداش درمیاد
مریم مامان آیدین
24 دی 93 11:49
سلام نسرین جونم خوبی دوستم اولا برای مریضی صدرا جون خیلی ناراحت شدم....کاملا درکت میکنم دوستم....مریض شدن بچه ها خیلی بده و مادر بیشتر از بچه اذیت میشه...الهی دیگه رنگ مریضی نبینه لباسش هم خیییییییییلی قشنگ شده...واقعا دست مامانتون درد نکنه....هنر نزد آذری ها هست و بس ....یه مامان نمونه و گدبانو الهی همیشه خونشون باشین و جمعتون گرم
مامان و باباي امير
پاسخ
سلام دوست عزیزم مرسی گلم با دوستای گلی مثل شما همیشه خوبم اره درسته خیلی سخته مریضی بچه ها,دعاتون برای همه بچه ها آمین چشاتون قشنگ میبینه هنر نزد ایرانیان است وبس مرسی گلم از دعاهای قشنگ ات آمین یا رب العالمین
مریم مامان آیدین
24 دی 93 11:51
راستی من هم اصلا قبلا کدو تنبل ندیده بودم ولی با پست قبلی کدو تنبلیت خونه عمه که کدو تنبل دیدم ازش چند برش گرفتم و ته دیگش واااااااااااااقعا خوشمزه بود....البته همسر و پسرم اصلا نخوردن ولی من هم اصراری نکردم و همشو خودم خوردم...خیلی هم ممنونم که باعث شدی تستش کنم....یه ته دیگ خیلی خوش رنگ و شیرین و خوشمزه و ترد بابت این رسیپی هم ممنونم...اینو باید خونه مامانم بزارم که اون هم باشه که هم کدو تنبل دوست داره و هم به
مامان و باباي امير
پاسخ
مرسی خانومی عزیز من که خیلی دوست دارم امیدوارم شما هم خوشتون اومده باشه نوش جونتون بازم مثل همیشه لطف دارین عزیزم آیدین جون رو ببوسین
مامان روشا
25 دی 93 0:32
سلام خانومی ممنون که به وبلاگ دخملم سرزدید از آشنایی باهاتون خوشبختم انشاءالله حال پسر گلتونم هرچه زودتر خوب شه چون واقعا آدم خودش که مریض بشه راحت تر میتونه باهاش کنار بیاد تا اینکه بچه اش مریض بشه
مامان و باباي امير
پاسخ
سلام عزیزماهم ازآَشنایی با شما خوشحال شدیم ممنون از لطفتون,درست میگین ایشالا همه بچه ها همیشه سالم وسرحال باشن بازم منتظرتون هستیم
مامان مهلا
30 دی 93 0:40
منم مثه شما عاشق کدو تنبلم
مامان سیما و بابامجید
30 دی 93 18:13
سلام خانومی . خسته مریض داری نباشی . بمیرم پسر نازمون چرا مریض بشه ؟ این هوا خیلی بد هواییه مواظبش باش . از طرف من ببوسش . پیلورشم مبارکت باشه خاله جون ماشالله ماه بودی ماه تر شدی
مامان و باباي امير
پاسخ
سلام سیما جون عزیزم خوشحال شدم دوباره دیدمت البته دورادور آره گلم امیرصدرا مریض شده بود ولی خداروشکر الان بهتره خیلی دلم میخواد که یه روز بعدازظهر بیام و باهات حرف بزنم اما به خاطر کارهای خونه جدید اصلا وقت نمیکنم ایشالا بعد عید همه چی درست میشه پسر گلمون رو ببوس خوشحال شدم
مامان راحله
2 بهمن 93 12:19
—–-—▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ —–-▒███████████▒ —▒████▒▒▒▒▒▒▒███▒ -▒████▒▒▒▒▒▒▒▒▒███▒……………….▒▒▒▒▒▒ -▒███▒▒▒▒▒███▒▒▒███▒…………..▒██████▒ -▒███▒▒▒▒██████▒▒███▒……….▒██▒▒▒▒██▒ —▒███▒▒▒███████▒▒██▒…….▒███▒▒█▒▒██▒ —–▒███▒▒████████▒██▒…▒███▒▒███▒▒██▒ ——–▒██▒▒██████████▒▒███▒▒████▒▒██▒ ———▒██▒▒██████████████▒████▒▒██▒ ———-▒██▒▒█████████████████▒▒██▒ ————▒██▒▒██████████████▒▒██▒ ————–▒██▒▒████████████▒▒██▒ —————-▒██▒▒██████████▒▒██▒ —————–▒██▒▒████████▒▒██▒ ——————-▒██▒▒██████▒▒██▒ ———————▒██▒▒████▒▒██▒ ———————-▒██▒▒███▒▒█▒ ————————▒██▒▒█▒▒█▒ ————————-▒██▒▒▒█▒ —————————▒██▒█▒ —————————♥♥♥♥♥♥ —————————-♥♥♥♥♥ ——————————♥♥♥ —————————-—♥♥ ———————————♥ سلام راحفه جونم بخدا جای پیام تو تو پیغام ها خالی بود چه خوب کردین اومدین خوشحالم کردین همیشه پایداروسرزنده باشین
الهام
4 بهمن 93 11:33
سلام نسرین جون ممنونم بابت توضیحات در باره دسر کدو تنبل پیام های خصوصی تون وچک کنید براتون تو خصوصی پیغام گذاشته ام
مامان و باباي امير
پاسخ
سلام الهام جونم خواهش میکنم پیام رو دیدم و برای آشنایی ام با انسان خوش قلبی مثل شما خیلی خوشحالم
مامان راحله
7 بهمن 93 17:49
________________________¶¶ _______________________¶__¶ _______________________¶___¶ _______________________¶____¶ _________¶¶¶¶¶_________¶____¶ _________¶__¶¶¶¶¶¶_____¶____¶ _________¶____¶¶__¶¶___¶____¶___¶¶ __________¶_____¶¶__¶¶_¶____¶¶¶¶¶¶¶ ___________¶______¶¶__¶_¶¶¶¶____¶¶¶ ¶¶¶_________¶¶______¶__¶¶__________¶¶ ¶__¶__________¶¶¶____¶¶________¶¶¶¶¶¶¶ ¶___¶__________¶¶¶¶_______________¶ ¶__¶_____________¶________¶_¶¶¶___¶ _¶_¶_____________¶_______¶_¶_¶¶___¶ _¶¶______________¶_________¶_¶¶___¶ _¶_¶_____________¶_________¶¶¶_____¶¶¶ _¶_¶_____________¶__¶__________¶¶____¶ _¶_¶______________¶___¶________¶_¶¶__¶ _¶__¶_____________¶____¶¶_______¶¶¶¶¶ __¶__¶¶¶¶¶¶¶¶____¶¶______¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ___¶_________¶¶¶¶¶¶________¶ __¶________________________¶ __¶________________________¶ __¶________________________¶ ___¶________¶_________¶¶___¶ ____¶_______¶___¶______¶__¶¶¶¶¶¶ __¶¶_______¶____¶______¶¶¶_____¶ _¶______¶¶¶¶¶¶¶_¶_____¶¶¶¶¶¶¶___¶ __¶___¶¶__¶__¶_¶¶¶___¶______¶__¶ ___¶__¶____¶__¶__¶__¶____¶¶¶__¶ ____¶__¶____¶__¶ ¶__¶___¶¶__¶¶ ____¶__¶_____¶¶¶¶¶__¶___¶¶¶¶ ____¶¶¶¶______¶¶¶¶__¶ ____¶¶¶¶__________¶__¶ ___________________¶¶¶¶ ___________________¶¶¶¶
مامان و باباي امير
پاسخ
واااااااااااااااااای مامان راحله جوووووووووووون مرسی خیلی نازه نمیدونم به خرمیشه ناز گفت یا نه ولی دست گل ات درد نکنه مرسی
مامان راحله
8 بهمن 93 12:47
بیشتر شکل بچه آهو هست تا خر نمیدونم شایدم خر باشه
مامان و باباي امير
پاسخ
وای راحله جون یه مثل هست دقیق یادم نیست اون یادم افتادوای فقط خنده ام میاد باز دستت درد نکنه دوست عزیزم
الناز لاله
11 بهمن 93 18:49
سلام به خانم هنر مند اردبیلی وبلاگ خوب و پرمحتوایی داری و ناز پسر خوشگلی به وب ما هم سربزن
مامان عطرین
16 بهمن 93 16:53
ممنون که بهمون سر زدین و پستای قدیمی رو لایک کردین حتما به زودی میام و از مطالب خوبتون بهره مند مبیشم و با اجازه لینکتون میکنم
مریم مامان آیدین
28 اسفند 93 18:36
گر چه یادمان می رود که عشق تنها دلیل زندگی است اما خدا را شکر که نوروز هر سال این فکر را به یادمان می آورد پس نوروزتان مبارک که سالتان را سرشار از عشق کند . . . پیام نوروز این است دوست داشته باشید و زندگی کنید ، زمان همیشه از آن شما نیست
مامان ریحانه
20 فروردین 94 22:55
مادر واژه ایست سرشار از امید و عشق. واژه ای شیرین و مهربان که از ژرفای جان بر می آید. روزت مبارک عزیزم
مامان و باباي امير
پاسخ
سلام مرسی عزیزم روز شما هم مبارک لطف کردی عزیزم
الهام
29 تیر 94 0:18
سلام نسرین جون مدتیه ازتون بی خبرم حالتون خوبه؟ نگرانتون شدم من و از حال خودتون بی خبر نذارید